having a blast in the water - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van marianne manuhuwa - WaarBenJij.nu having a blast in the water - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van marianne manuhuwa - WaarBenJij.nu

having a blast in the water

Door: Maya

Blijf op de hoogte en volg marianne

09 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal.

Het einde van onze vakantie is weer in zicht. De weken zijn omgevlogen! Maar goed de afgelopen dagen hebben we ons vermaakt in het water.

Allereerst hebben we twee ochtenden gesurft hier op Kuta beach. Het ging bij mij weer lekker en zelfs erik heeft op het board kunnen staan.

Daarna hebben we onze boardshorts ingeruild voor wetsuits en zijn we naar Nusa Penida gegaan, een eilandje zuidelijk van Bali voor een tweedaagse duiksafari. Zoals de meeste weten, was het originele plan om naar Flores te vliegen om daar in Komodo NP te duiken maar doordat erik ziek is geworden, hebben we dat overboord gegooit en het dichterbij gezocht.

Het eerste punt waar we doken in Manta Point, waar de Manta Rays hun cleaningstation hebben. Daar hebben daar 15 manta's van dichtbij mogen zien. echt helemaal fantastisch.
Vervolgens naar Crystal bay waar we de zeldzame Mola Mola hebben gezien, alleen doordat de stroming wat harder was, moesten we ons vastgrijpen aan het koraal en heeft erik deze gemist...

Gelukkig waren we om half 2 weer aan land want mijn zeeziekpillen waren nl al weer uitgewerkt en ik had er al twee ingeslikt. Maar we verbleven op het eiland Nusa Lembongang. Echt als je een relaxt plekje wilt hebben, is dit helemaal geweldig.

De volgende dag weer twee duiken gemaakt. voor erik en mij onze eerste driftduiken, waar je je kan laten meevoeren door de stroming. Gelukkig was deze niet al te sterk, dus konden we genieten van het mooie koraal en de vissen.

Nu zitten we weer op bali en vertrekken a.s. zondag weer richting Amsterdam na onze shoppingstop in Singapore.

We zien jullie dan maar dan met veel meer foto's en verhalen

liefs Erik en Marianne

• 09 Oktober 2009 - 06:33

Kaatje:

Jeetje.... mooie foto's joh!
    Hopelijk is Erik weer een beetje opgeknapt? Vele plezier nog en alvast een goede reis toegewenst! X

• 09 Oktober 2009 - 07:10

Saskia:

helemaal super! Tot foto's!!
    Goede reis terug zondag.
    XX

• 09 Oktober 2009 - 07:34

Lisbethdendikken:

Wat een mooie reis toch en mooie foto's.

Geniet nog even, goede terug reis en tot snel.

liefs uit Boskoop

• 09 Oktober 2009 - 09:42

Es:

Hey SUPER die foto's van die manta's!!
    Ik wens jullie nog een paar dagen veel plezier en alvast een goeie terugreis!!!!
    Kussies

• 13 Oktober 2009 - 08:48

Esmay:

Bleeeeeheeer, ziek geweest en alweer naar huis....dat klinkt niet goed. Nou welkom thuis dan en tot gauw want ik wil snel de rest van de foto's zien ;-)

groetjes,

Esmay
    PS nog 7 weken - en + 1 dag en dan zijn we weer jarig!!!!!!