Met de Java Express naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van marianne manuhuwa - WaarBenJij.nu Met de Java Express naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van marianne manuhuwa - WaarBenJij.nu

Met de Java Express naar Bali

Door: Maya

Blijf op de hoogte en volg marianne

02 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal.

Nou we zijn helemaal veilig en wel in Bali. Dus niets aan de hand,heb hier wel de berichten over Sumatra gehoord. Echt bizar, terwijl we er nog net zijn geweest.
Maar goed, het was weer een hele belevenis alvorens wij op Bali heelhuids zijn aangekomen.

laten we bij het begin beginnen. We zijn bij de Borobodur. Aangezien we in een over de top hotel verblijven, zijn we al snel gewend geraakt aan de enorme luxe. Met een prive chauffeur richting de Borobodur gereden en daar de halve ochtend rond gehobbeld.

aangezien er een nieuwe familielid is bijgekomen sinds twee weken, zijn erik en ik later op de dag richting Solo gegaan om mijn nieuwe nichtje te bezoeken. Echter moesten we de trein pakken wat een belevenis weer op zich was. Normaal gesproken laat je de mensen uitstappen alvorens je de trein instapt. Nou hier in indonesie niet, gewoon met z'n allen duwen zolang jij erin staat is alles best. Dan nog duwen en trekken voordat je een plekje kan bemachtigen en dan zitten. Omroepen doen ze ook niet en aangezien het om zes uur pikdonker is, moet je maar gokken bij welk station je eruit moet jumpen wil je niet het station voorbijrijden. Al met al weer gelukt en Sheena ook weer gezien.

De volgende ochtend vroeg zijn we naar Bromo vertrokken. De tien uur durende rit was net een ritje op de SuperMario Cart alleen misten we de banaantjes en het feit dat je over andere auto's kan heenrijden, want deze chauffeur was toch echt Donkey Kong met zijn cart. Links of rechts inhalen, van een eenbaansweg tweebaans maken, andere auto's van de weg afdrukken. Echt het was maar goed dat we zo moe waren en de rit konden slapen want je had het niet geheel willen mee maken.

De volgende ochtend om 3 uur opstaan om vervolgens de zonsopgang te zien. Met de jeep naar het uitkijkpunt gereden maar het was uiteraard erg donker en je moet maar vertrouwen hebben op je chauffeur want het zicht was minimaal. Boven aangekomen maakte het uitzicht en de zonsopgang alles weer goed.
Vervolgens met de lokale bus naar Denpasar Bali gegaan. Echt eens en nooit meer. Het motto is " Er kan nog meer bij"!!! De stoelen zijn al gemaakt voor Aziatische kontjes (mijn voordeel) en het is alsmaar proppen! In plaats van 18.00 op Bali aankomen, werd het 00.30 uur!!!!!! Maya weer wat ruzie gemaakt met taxichauffeurs die het dubbele tarief wilden rekenen, maar toch 1/2 hoeven te betalen.

Gisteren zijn we dan voor het eerst weer gaan duiken bij Tulamben, waar er een amerikaans cargo schip is gezonken. Echt helemaal fantastisch. Zagen een haai, maar gelukkig zwom hij sneller weg dan dat ik het goed en wel had geregistreerd. Ik ga maar eens proberen om wat foto's er op te gooien en weer tot snel

Liefs Erik en Maya

• 02 Oktober 2009 - 06:20

Sandra:

Ha vakantiegangers,

Fijn dat alles goed is met jullie! En wat heerljk weer om de sappige verhalen te lezen. Ik blijf erbij: je moet gaan schrijven!

Liefs,
    Sandra

• 02 Oktober 2009 - 06:30

Lisbethdendikken:

Heeij jullie twee.

Wat een verhaal weer, jullie maken wat mee. Geweldig!!!

Blij om te lezen dat alles goed is met jullie!!!

Liefs voor jullie van

ons twee. xxx

• 02 Oktober 2009 - 07:07

Kaatje:

Hee avonturiers,

Fijn te horen dat jullie het leuk hebben en dat jullie nog heel zijn :-)

• 02 Oktober 2009 - 16:56

Esmay En Marcel:

Fijn dat jullie niets van het natuurgeweld hebben meegekregen (Esmay ook niet, ze heeft al dagen geen nieuws meer gezien blijkt nu) De reis klinkt als een echte maya en kastvriendje vakantie. We zijn erg benieuwd naar alle avonturen en foto's.

Knuffels en groetjes,
    Marcel en Esmay

PS we zijn over 2 maanden (-2 dagen voor jou) jarig

• 03 Oktober 2009 - 13:59

Lea:

Blij dat jullie veilig zijn!
    Geniet er nog eventjes van!

xx Lea

• 04 Oktober 2009 - 13:38

Dicky:

nou meid het is wel weer een reis om mooie verhalen over te vertellen we zijn dan ook reuze benieuwd leuke fotoos trouwens en ik ben ook blij dat Erik lekker in de familie ligt.ik zou zeggen nog een fijne week maak nog meer moooie fotoos en geniet er nog maar van!! dikke kus voor jou en Erik xxxxxxxxxx

• 04 Oktober 2009 - 17:23

Es:

Hey
    Ik ben zoooooooo JALOERS!!

• 04 Oktober 2009 - 17:28

ES:

Maar ik ben blij dat jullie t nr je zin hebben!! En dat t goed gaat!!!
    Gaaf die foto van die oerang oetang!!
    Nog veel plezier en ik kijk nu al uit naar verhalen en nog meer foto's!! :-)!!

Kussies