Back to basic - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marianne manuhuwa - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marianne manuhuwa - WaarBenJij.nu

Back to basic

Door: Maya

Blijf op de hoogte en volg marianne

23 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Tashi delik allemaal,

Hier weer live een verslag vanuit het summit cafe in lhasa. De afgelopen dagen hebben we kennis mogen maken met het tibeaanse platteland.

Allereerst een twee uur durende busrit en vervolgens met een duwbakje naar de overkant Om verbolgens twee dagen in samye te verblijven.

Allereerst de sanitaire voorzieningen onderweg. We waren al gewaarschuwd maar op sommige plekken was het niet meer dan een diepgat en een roerstaaf. Gelukkig krijg je hier geen boete voor wildplassen dus al gauw hadden de dames een 'teambuilding' activiteit. Wie droomt er niet van een rijtje vrouwelijke toeristen naast elkaar, die genieten van een sanitaire stop met een natuurlijk airco, yaks op de voorgrond en nog een schonere lucht dan in die ammoniak geur in de toiletten?
Maar goed, die duwbak. Ik weet zeker dat raets deze voor geen euro/ chinese yang zou verzekeren. Het viel nog net niet uitelkaar. Ok we hadden reddingvesten voor iedereen maar daar blijft het bij. De motor rookte van alle kanten maar we hebben het overleeft.
Verblijf was eenvoudig maar het bijzondere was dat we een zeer geavanceerd electronisch slot hadden maar de wc was een grote gleuf waar je boven hing. Totaal geen privacy want je kijkt zo in de achterste van je buuf. Nou ben ik blij dat ik aan power yoga doe want de frog stand komt goed van pas. Je wilt nl niets aanraken dus goed stil zitten en mikken.

Volgende dag zijn wij we naar een nonnenklooster gegaan. Rij je rustig op een weg, veranderd het opeens naar een off road bedoeling. En geen 4wd gewoon met een stadsbusje, in een lagere versnelling en doorgassen. Soms was het echt kantje boord (letterlijk) had het idee dat we soms wat gewicht moesten overhellen maar we kwamen er uiteindelijk wel. Ceremonie meegemaakt wat erg indrukwekkend was.

Daarna klim naar de mediatiegrotten. Flessen water, fototoestel mee en op 700m stijgen. Uitzicht was geweldig. Het mooie is wel dat je uitgeteld boven staat en dat een locale oma helemaal bepakt en bezakt nog relaxter bovenkomt.

Nu even een nachtje in het luxe lhasa. Morgen gaan we richting dringgul til, om in een klooster te slapen. We komen dan weer in lhasa terug dus uitgebreid verslag over het kloosterleven en de sky burrial.

Gr Maya en Erik

• 23 September 2011 - 13:14

Chris:

He Maya & Erik, wooow echt back tot basic!! Vooral het sanitair.... Geniet nog van jullie luxe onderkomen. Ben weer benieuwd naar jullie volgende reiservaring. x Chris

• 23 September 2011 - 18:40

Marcel En Esmay:

hoi hoi,

voor ons zit het erop. voel me nu echt heel decadent met m'n luxe kamer met bed opensla service. Het is een stitch bal geworden dus na het afzien kun je straks genieten van de nieuwe kerstbal ;-). Veel plezier nog.
    smeetje en mars

• 24 September 2011 - 04:08

Lea:

Cool verhaal guys! Hang on in there:) groetjes & xxx uit beschaafd Singapore

• 25 September 2011 - 08:49

Kaatje:

Hee avonturiers!

Weer spannende, niet alledaagse belevenissen daar. Het klinkt voor jullie allemaal goed, maar ik moet er niet aan denken hahaha. Heel veel plezier en ik zie het volgende verslag wel weer verschijnen.

X Kaatje